[O1] AHF, przebieg 315000km, kopci, spadają osiągi, "kl

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mo
    Classic
    • 2011
    • 8

    [O1] AHF, przebieg 315000km, kopci, spadają osiągi, "kl

    Zamieszczone przez piramida
    Zamieszczone przez eggzman
    Jak znajdę ultraIeggery to ci odstępie te 17 :lol:
    :shock: To Ci pomogę szukać :szeroki_usmiech
    ok ale w cenie do max 3000 w rozmiarze 18 :lol:
    Kurde. Znalazłem wczoraj 18 za 5k
  • rafal-rafik
    Drive
    • 2010
    • 66

    #2
    [O1] AHF, przebieg 315000km, kopci, spadają osiągi, "kl

    Witam
    Silnik AHF z dużym przebiegiem (315000) podczas przyspieszania na każdym biegu zostawia czarną chmurę, osiągi też spadają bo już nie czuje się wciskania w fotel i klekot mniej więcej taki: http://www.youtube.com/watch?v=zU3PMlb6-SY
    Turbina była regenerowana więc nie sądzę by stwarzała problem. Oleju też nie pożera. Na czym mam się skupić i co wymienić bym mógł jeszcze pojeździć tym autem trochę. Nie chcę odstawiać do serwisu tak od razu bo policzą krocie...

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      jesli masz vaga to zacznij od zrobienia logów statycznych z bloku 1 3 4 13 i BS z bloku 000 3 4 11 i dynamicznych z bloku 1 3 4 8 11 . sparawdz tez czy nie oleistych wycieków miedzy turbina a kolektorem ssacym zwróc szczegulna uwage na wszelkie łaczenia i IC .
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • rafal-rafik
        Drive
        • 2010
        • 66

        #4
        Z Vag-iem taki mam problem, że mam interfejs za 50zł i poza modułem komfortu klimą i zegarami niczego innego nie chce odczytać bo się nie komunikuje
        Myślałem o wymianie popychaczy, uszczelki pod głowicą i regeneracji wtryskiwaczy ale nie chcę robić niczego pochopnie.

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          z tego co opisujesz to raczej bym zaczoł od sprawdzenia szczelnosci tak jak pisałem wczesniej , nastepnie zrobił logi tak jak pisałem moze ktos z twojej okloicy pomoze w zrobieniu logów tu masz linka kto ci moze pomuc w zlogowaniu twojego auta w twojej okolicy http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53257 . dopiero po zlogowaniu i stwierdzniu ze przepływka turbo i reszta która mozna zdiagnowac przez vag-a jest ok .zabrał bym sie za wymiane szklanek i sprawdzenie i ewentualna regeneracie wtrysków , a uszczelke pod głowica bym zostawił w spokoju jak sie z nia nic nie dzieje.
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • rafal-rafik
            Drive
            • 2010
            • 66

            #6
            dzięki german81 postaram się zlogować auto i wtedy będę pisał...

            Komentarz

            • arkady
              Ambiente
              • 2010
              • 136
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Jak kopci to sprawdź wtryski. Przy takim przebiegu mogą mieć znaczenie. Przepływka też ważna rzecz.
              Prawdę o przepływce powie Ci VAG, o wtryskach niestety nie. Należy je "wydłubać" i sprawdzić na przyżądzie.

              Komentarz

              • rafal-rafik
                Drive
                • 2010
                • 66

                #8
                czytając różne fora natknąłem się na temat preparatów do czyszczenia wtryskiwaczy jak np: http://www.stp.com.pl/produkt-21-300...912407059.html
                czy stosowanie tego ma sens?

                Komentarz

                • Damian-jg
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 229

                  #9
                  A ja bym na początku zaślepił egr i zobaczył co się stanie
                  FIAT Service

                  Komentarz

                  • arkady
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 136
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez rafal-rafik
                    czytając różne fora natknąłem się na temat preparatów do czyszczenia wtryskiwaczy jak np: http://www.stp.com.pl/pro...6912407059.html
                    czy stosowanie tego ma sens?
                    Nie lej tego świństwa, bo możesz jeszcze bardziej zaszkodzić. Takie środki do czyszczenia wtrysków mają za zadanie rozpuścić cały ten syf, co się nazbierał przez lata. Pomyśl co będzie jak coś takiego dostanie się do wtrysków.

                    Komentarz

                    • rafal-rafik
                      Drive
                      • 2010
                      • 66

                      #11
                      Okazało się, że rozrząd przestawiony był o jeden "ząbek", wymienione zostały szklanki popychaczy, świece żarowe się nie grzały bo czujnik temperatury silnika wskazywał wyższa temp. niż rzeczywiście była - też go wymieniłem, nastawnik pompy wtryskowej był czyszczony. Po tych zabiegach auto nadal nie miało kopa "od dołu". Gruchę sprawdziłem, następnie posprawdzałem przewody podciśnienia i nic, zaworek N75 wyczyściłem i nadal nic. Okazało się, że to przepływomierz, czyszczenie nic nie pomogło, kupiłem nowy Pierburg i wreszcie moja Skoda jedzie jak trzeba

                      Komentarz


                      • #12
                        no niezle tyle roboty a dopiero wymiana przeplywki pomogla.a powiedz co wkoncu z tymi szklankami wymagaly wymiany no i czy dzwiek sie zmienil po ich wymianie??

                        Komentarz

                        • rafal-rafik
                          Drive
                          • 2010
                          • 66

                          #13
                          Roboty trochę było, w czasie tez się rozciągnęło bo wszystko metodą prób i błędów robiłem, Vaga tez coś "liznąłem"... Szklanki wymagały już wymiany bo auto chodziło jak Ursuc C330. Po ich wymianie silnik pracuje znacznie ciszej, w kabinie słychać tylko delikatne mruczenie, jeszcze amortyzator napinacza trochę "dzwoni" ale póki co nie ruszam bo to spory wydatek, zwłaszcza że idą święta.

                          Komentarz

                          Pracuję...